Regulamin

Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski

na rok 1999.

( wybrane fragmenty )

 

4. Dopuszczone samochody - podział na grupy i klasy.

4.1 Do rajdów dopuszczone będą następujące samochody:

4.2 Samochody seryjne (grupa N) będą podzielone na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika, jak nastepuje:

4.3 Samochody turystyczne (grupa A) będą podzielone na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika, jak nastepuje:

Klasyfikacja roczna klas A8 oraz N4 nie będzie prowadzona, a tytuły w tych klasach nie będą przyznawane.

4.4 Jeżeli podczas dwóch pierwszych rund RSMP w sezonie zbierze się odpowiednia ilość samochodów tworzących inną klasę, nie wymienioną powyżej, GKSS może na pisemny wniosek zainteresowanych zawodników utworzyć klasę w trakcie sezonu.

4.5 Klasę stanowi minimum 5 samochodów przyjętych na badaniu kontrolnym BK1. W przypadku niespełnienia tego warunku dozwolone będzie przyłączenie do klasy wyższej, nawet niepełnej, aż do spełnienia warunku minimum 5 samochodów. Jeżeli skompletowanie którejkolwiek z klas według powyższych warunków będzie niemożliwe, zawodnicy, których dotyczy ta sytuacja nie będą klasyfikowani w klasie.

4.6 Grupę N stanowi minimum 8 samochodów przyjętych na BK1. W przypadku niespełnienia tego warunku, klasyfikacja w grupie N nie będzie ogłoszona.

16. Warunki klasyfikacji - punktacja

16.1 We wszystkich klasyfikacjach indywidualnych RSMP, z wyjątkiem klasyfikacji promocyjnych, załogi będą klasyfikowane w całości, tj. kierowca i pilot razem, jeżeli przez cały sezon załoga startowała w tym samym składzie. W innym przypadku tylko kierowca będzie objęty klasyfikacją. Ewentualne przypadki sporne związane ze stosowaniem niniejszego przepisu rozstrzygać będzie GKSS.

16.2 Klasa posiadanej licencji nie ma wpływu na klasyfikowanie zawodników, ani na przyznawanie tytułów.

16.3 W każdej klasyfikacji rocznej RSMP sklasyfikowani będą tylko ci zawodnicy, którzy zostaną sklasyfikowani w minimum dwóch rajdach.

16.4 Zawodnik wykluczony za odstępstwa techniczne w dowolnym rajdzie nie może otrzymać tytułu mistrzowskiego w żadnej dyscyplinie podlegającej GKSS, a także nie może być przedstawicielem zawodników we władzach.

16.5 W klasyfikacji indywidualnej i zespołowej będą liczone punkty ze wszystkich rund minus jedna najgorsza, a w klasach pucharowych zgodnie z ich szczegółowym regulaminem.

16.6 Zwycięzcą każdej klasyfikacji będzie ten zawodnik, który w ciągu sezonu, zdobędzie zgodnie z regulaminem największą ilość punktów; zawodnik, który zdobędzie drugą w kolejności, mniejszą liczbę punktów zajmie drugą pozycję itd. W przypadku zdobycia równej ilości punktów przez dwóch lub więcej zawodników w którejkolwiek klasyfikacji, dla ustalenia, który z zawodników zostanie sklasyfikowany na wyższym miejscu zostaną zastosowane kolejno następujące kryteria:

16.7 Punktacja

16.7.1 W klasyfikacji indywidualnej generalnej stosowana będzie następująca punktacja:

Miejsce

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11 i dalsze
Punkty

20

15

12

10

8

6

4

3

2

1

0

16.7.2 We wszystkich pozostałych klasyfikacjach, zarówno indywidualnych, jak i zespołowych stosowana będzie następująca punktacja:

Miejsce

1

2

3

4

5

6

7 i dalsze
Punkty

10

6

4

3

2

1

0

 

17 Klasyfikacja RSMP

17.1 W RSMP prowadzone będą następujące klasyfikacje:

- urodzonych w roku 1969 i młodszych

- zgłaszających się pod własnym nazwiskiem

- którzy do tej pory nie zdobyli żadnego tytułu mistrza lub wicemistrza RSMP

17.2 Klasyfikacja indywidualna generalna

17.2.1 W klasyfikacji tej klasyfikowani będą wszyscy uczestniczący zawodnicy.

17.2.2 Zawodnikowi, który zostanie sklasyfikowany na pierwszym miejscu w największej ilości odcinków specjalnych w klasyfikacji generalnej RSMP każdego rajdu przyznany zostanie dodatkowy 1 punkt wyłącznie w klasyfikacji generalnej RSMP. W przypadku uzyskania najlepszego czasu na OS-ie przez większą ilość zawodników (remis), każdy z zawodników zostanie uznany za zwycięzcę danego odcinka specjalnego. W przypadku równej ilości zwycięstw na OS-ach, zadecyduje mniejsza ilość remisów, a jeżeli i to kryterium nie da rezultatu, większa ilość miejsc drugich, trzecich, czwartych itd. aż do skutku, a w ostateczności wyższa pozycja w klasyfikacji generalnej rajdu. Ten dodatkowy punkt zostanie przyznany zawodnikowi nawet w przypadku nieukończenia przez niego rajdu.

17.2.3 Bez względu na ilość sklasyfikowanych w sezonie zawodników w klasyfikacji generalnej zostaną przyznane następujące tytuły: za 1. miejsce - Mistrz Polski; za 2. miejsce - Wicemistrz Polski; za 3. miejsce - II Wicemistrz Polski.

17.3 Klasyfikacja indywidualna w grupie N

17.3.1 W klasyfikacji tej klasyfikowani będą zawodnicy, którzy uczestniczą w rajdzie samochodem zgłoszonym w grupie N.

17.3.2 Bez względu na ilość sklasyfikowanych w sezonie zawodników w klasyfikacji grupy N zostaną przyznane następujące tytuły: za 1 miejsce - Mistrz Polski; za 2 miejsce - Wicemistrz Polski; za 3 miejsce - II Wicemistrz Polski.

17.4 Klasyfikacja indywidualna w kategorii 2000.

17.4.1 W klasyfikacji tej klasyfikowani będą zawodnicy, którzy uczestniczą w rajdzie samochodem z napędem na jedną oś, wyposażonym w silnik o pojemności skokowej do 2000 cm3 bez doładowania, posiadającym homologację w grupie A lub N.

17.4.2 Bez względu na ilość sklasyfikowanych w sezonie zawodników w klasyfikacji kategorii 2000 zostaną przyznane następujące tytuły: za 1 miejsce - Mistrz Polski; za 2 miejsce - Wicemistrz Polski; za 3 miejsce - II Wicemistrz Polski.

17.5 Klasyfikacja indywidualna w klasach

17.5.1 W poszczególnych klasach klasyfikowani będą zawodnicy w nich zgłoszeni.

17.5.2 W zależności od ilości sklasyfikowanych załóg w klasyfikacji każdej z klas przyznane zostaną następujące tytuły:

17.5.3 Jeżeli w którymkolwiek z rajdów nie zostanie ogłoszona klasyfikacja w którejkolwiek klasie, rundę taką traktuje się jako nierozegraną dla danej klasy.

Uwaga: (pkt. 4.3) Klasyfikacja roczna klas A8 oraz N4 nie będzie prowadzona, a tytuły w tych klasach nie będą przyznawane.

17.6 Klasyfikacja promocyjna kierowców.

17.6.1 W klasyfikacji tej będą klasyfikowani kierowcy, którzy spełniają warunki podane w art. 17.1 niniejszego regulaminu.

17.6.2 Kierowca, który w trakcie sezonu zgromadzi największą ilość punktów zdobędzie nagrodę pod nazwą "Puchar PZM dla najlepszego kierowcy w kategorii promocyjnej"

17.7 Klasyfikacja promocyjna pilotów.

17.7.1 W klasyfikacji tej będą klasyfikowani piloci, którzy spełniają warunki podane w art. 17.1 niniejszego regulaminu.

17.7.2 Pilot, który w trakcie sezonu zgromadzi największą ilość punktów zdobędzie nagrodę pod nazwą "Puchar PZM dla najlepszego pilota w kategorii promocyjnej"

17.8 Klasyfikacja zespołów producentów.

17.8.1 W klasyfikacji zespołów producentów może być zgłoszony zespół, który będzie legitymował się licencją sponsorską wydaną przez PZM ważną 1 rok kalendarzowy i którego wyłącznym lub jednym z partnerów jest firma będąca producentem lub oficjalnym importerem marki samochodowej na terenie RP. Każda z takich firm może zgłosić tylko jeden zespół. W nazwie zespołu nazwa marki musi występować na pierwszym miejscu.

17.8.2 Zespół stanowi 1 - 2 samochody. Punkty do klasyfikacji zespołów producentów zostaną przyznane tylko najwyżej sklasyfikowanej załodze każdego zespołu w każdym rajdzie.

17.8.3 Każdy, kto chce uczestniczyć w klasyfikacji zespołów producentów obowiązany jest wykupić licencję sponsorską oraz poinformować o tym fakcie pisemnie Biuro Sportu PZM najpóźniej na siedem dni przed swoim pierwszym startem. Pismo takie uważane będzie za zgłoszenie zespołu do klasyfikacji rocznej.

17.8.4 Zgłoszenie zespołu w klasyfikacji zespołów producentów wolne jest od wpisowego. Zgłoszenie do rajdu musi być przesłane lub złożone u dyrektora rajdu przez przedstawiciela zespołu przed rozpoczęciem BK 1.

17.8.5 Klasyfikacja zespołów producentów prowadzona będzie w każdym rajdzie w wypadku zgłoszenia minimum jednego takiego zespołu.

17.8.6 W klasyfikacji zespołów producentów RSMP uwzględnione będą tylko marki samochodowe, a nie kompletne nazwy zespołów. Dopuszczalne są zmiany nazwy zespołu w trakcie sezonu , o ile nazwa marki samochodowej pozostanie ta sama.

17.8.7 Tytuły mistrzowskie nadane zostaną niezależnie od ilości sklasyfikowanych zespołów:

17.9 Klasyfikacja zespołów sponsorskich.

17.9.1 W klasyfikacji zespołów sponsorskich może być zgłoszony zespół, który będzie legitymował się licencją sponsorską wydaną przez PZM za odpłatnością 300 PLN ważną 1 rok kalendarzowy. Upoważnia ona do umieszczenia nazwy sponsora jako zawodnika w zgłoszeniu załogi oraz zgłoszenia zespołu w klasyfikacji zespołów sponsorskich.

17.9.2 Zespół stanowi 1 - 3 samochody. Punkty do klasyfikacji zespołów sponsorskich zostaną przyznane tylko najwyżej sklasyfikowanej załodze każdego zespołu w każdym rajdzie.

17.9.3 Wpisowe zespołu sponsorskiego wynosi 100 PLN za jedną załogę. Zgłoszenie do rajdu musi być lub złożone u dyrektora rajdu przez przedstawiciela zespołu przed rozpoczęciem BK 1.

17.9.4 Każda załoga uczestnicząca w rajdzie może być zgłoszona tylko w jednym zespole w klasyfikacji zespołów sponsorskich.

17.9.5 Klasyfikacja zespołów sponsorskich w rajdzie zostanie ogłoszona, jeżeli do rajdu wystartują co najmniej 2 zgłoszone zespoły.

17.9.6 Tytuły mistrzowskie nadane zostaną pod warunkiem ogłoszenia danej klasyfikacji zespołowej w minimum 3 rajdach (niezależnie od ilości rozegranych) w zależności od ilości sklasyfikowanych zespołów:

17.9.7 Jeżeli w którymkolwiek z rajdów nie zostanie ogłoszona klasyfikacja w klasyfikacji zespołów sponsorskich, rundę taką traktuje się jako nierozegraną dla tej klasyfikacji. Klasyfikacja zespołów sponsorskich będzie prowadzona tylko w tych rajdach, w których planowane jest rozegranie wszystkich klas przewidzianych niniejszym regulaminem.