Regulamin

Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski

na rok 1999

(wybrane fragmenty)

 

Art. 6. Dopuszczone samochody - podział na grupy i klasy.

    1. Do udziału w wyścigu będą dopuszczone samochody z podziałem na grupy i klasy według pojemności skokowej cylindrów:
    2. Kategoria I

      Grupa N - Klasa do 1150 cm3

      - Klasa od 1151 do 1600 cm3

      - Klasa od 1601 do 2000 cm3

      - powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie.

      Grupa A - Klasa do 1150 cm3

      - Klasa od 1151 do 1600 cm3

      - Klasa od 1601 do 2000 cm3

      - Klasa A-1000 według regulaminu technicznego WSMP

      - powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie.

      Grupa H - Klasa do 1150 cm3

      - Klasa od 1151 do 1600 cm3

      - Klasa od 1601 do 2000 cm3

      - powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie.

      - Klasa pucharowa PRM według regulaminu technicznego WSMP

      - Klasa markowa F-126p według homologacji grupy A

      Grupa ST

      Kategoria II (dopuszczone do wyścigu po uzyskaniu przez organizatora homologacji

      toru dla Grupy E)

      Grupa E: - Klasa do 1300 cm3

      - Klasa od 1301 do 1600 cm3

      - Klasa od 1601 do 2000 cm3

      Grupa CN + C3 do 3000 cm3

    3. W grupach N i A samochody posiadające silnik z turbodoładowaniem powinny być wyposażone w ogranicznik określony w załączniku "J" FIA.

Art. 9. Dopuszczeni zawodnicy i kierowcy.

    1. Każda osoba fizyczna lub prawna posiadająca licencję zawodnika ważną w bieżącym roku powinna być dopuszczona do wyścigu.
    2. Kierowca musi posiadać aktualne prawo jazdy, książeczkę samochodu, książeczkę zdrowia oraz licencję zawodnika ważną w bieżącym roku. Dokumenty te zostają zdeponowane w biurze zawodów na czas ich trwania (z wyjątkiem prawa jazdy).

W zawodach międzynarodowych obowiązuje licencja międzynarodowa.

Każdy wypadek zawodnika wymagający leczenia szpitalnego musi być odnotowany przez Naczelnego Lekarza Zawodów w książeczce zdrowia. Wpis w książeczce wymaga ponownej jej aktualizacji przed następnymi zawodami.

Art. 26. Klasyfikacja.

    1. Klasyfikacja:

Licencja sponsorska na kraj będzie wydana przez ZG PZM pod warunkiem uzyskania zgody macierzystego klubu kierowcy i wpłacenia do ZG PZM kwoty 300 PLN za jednego kierowcę i ważna jest jeden sezon, ale nie jest równoznaczna z licencją zgłaszajacego.

Licencja sponsorska upoważnia do:

Wpisowe zespołu sponsorskiego - 100 PLN na jednego kierowcę.

    1. W przypadku remisu o lepszym miejscu w klasyfikacji decydują nastepujące kryteria: lepszy wynik jednego z podjazdów wyścigu, w przypadku takich samych rezultatów przyznaje się ex aequo.
    2. Prowadzone będą następujące klasyfikacje:

Art. 32. Klasyfikacja na koniec sezonu.

    1. Do klasyfikacji w sezonie liczy się zawodnik, który ukończył co najmniej dwie rundy.
    2. Do wyników w sezonie liczy się punkty uzyskane we wszystkich rundach.
    3. Zwycięzcą klasyfikacji indywidualnej jest zawodnik, który uzyskał największą ilość punktów.
    4. W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decydują następujące kryteria:
  1. większa ilość lepszych miejsc w rundach,
  2. w przypadku dalszej równości pozostaje ex aequo.

Art. 33. Tytuły indywidualne.

    1. Na zakończenie sezonu zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski według poniższych zasad:

a) w klasyfikacji generalnej - Mistrz Polski (absolutny)

  1. w klasyfikacji generalnej w grupach N, A, H, E, C w zależności od ilości startujących zawodników:
  2. - przy 8 zawodnikach - Mistrz Polski,

    - przy 10 zawodnikach - Mistrz Polski i Vice Mistrz Polski

    - przy 12 zawodnikach - Mistrz Polski, I i II Vice Mistrz Polski.

  3. w klasach pojemnościowych zostaną przyznane Puchary przy sklasyfikowaniu na koniec sezonu według poniższych zasad:
  4. - przy 5 zawodnikach - I miejsce,

    - przy 8 zawodnikach - I i II miejsce,

    - przy 10 zawodnikach - I, II i III miejsce.

  5. w klasach pucharowych zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski według zasad klasyfikacji generalnej w grupach.
    1. Przyznawanie tytułów i pucharów odbędzie się w grupach i klasach w przypadku jeżeli dana grupa lub klasa odbędzie się w połowie rund plus jedna, tj.:
    2. przy 8 - w 5 rundach,

      przy 7 - w 4 rundach,

      przy 6 - w 4 rundach.

      UWAGA: Dopuszcza się zawodnikowi odliczenie z całego sezonu jednej rundy z odbytych, z tym, że zawodnik musi znaleźć się na liście startowej. Nie można odliczyć rundy w której zawodnik nie wystartował lub został wykluczony.

    3. Przyznane będą puchary za I, II i III miejsce w klasyfikacji zespołowej.
    4. Prawo do interpretacji niniejszego regulaminu zastrzega sobie Główna Komisja Sportu Samochodowego. Do kwestii nie ujętych w niniejszym regulaminie maja zastosowanie odpowiednie przepisy Międzynarodowego Kodeksu Sportu wraz z jego załącznikami.

Zatwierdzono przez GKSS dnia 05.12.1998r.