Regulamin
Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski
na rok 2001
Art. 4. Dopuszczone samochody – podział na grupy i klasy.
4.1. Do startu w rundach GSMP będą dopuszczone samochody z podziałem na grupy i klasy według pojemności
skokowej cylindrów:Kategoria I
Grupa N-FIA |
- Klasa do 1150 cm3 |
- Klasa od 1151 do 1600 cm3 |
|
- Klasa od 1601 do 2000 cm3 |
|
- powyżej 2000 cm 3 klasyfikacja generalna w grupie |
|
- Klasa Fiat Seicento Sporting wg regulaminu pucharowego RSMP |
Grupa A-FIA |
- Klasa do 1150 cm3 |
- Klasa od 1151 do 1600 cm3 |
|
- Klasa od 1601 do 2000 cm3 |
|
- powyżej 2000 cm 3 klasyfikacja generalna w grupie |
|
- Klasa Alfa Romeo 156 wg regulaminu pucharowego WSMP |
Grupa H |
- Klasa do 1150 cm3 |
- Klasa od 1151 do 1600 cm3 |
|
- Klasa od 1601 do 2000 cm3 |
|
- powyżej 2000 cm 3 klasyfikacja generalna w grupie |
|
- Klasa markowa Fiat 126p wg regulaminu technicznego GSMP |
Grupa ST-FIA
Kategoria II
Grupa E* |
- Klasa do 1300 cm3 |
- Klasa od 1301 do 1600 cm3 |
|
- Klasa od 1601 do 2000 cm3 |
|
- F3 |
Grupa CN + C3 do 3000 cm3
* U W A G A: samochody dopuszczone do wyścigu po uzyskaniu przez organizatora homologacji toru dla Grupy E.
– zgodnie z regulaminem technicznym GSMP 2001.Samochody historyczne
Art. 5. Dopuszczeni zawodnicy
5.1. Do udziału w rundach GSMP będzie dopuszczona każda osoba fizyczna lub prawna posiadająca ważną licencję zawodnika RI, RII, W lub RC.
5.2. Kierowcy muszą także posiadać aktualne prawo jazdy, książeczkę samochodu, książeczkę zdrowia z aktualnym wpisem uprawnionego lekarza, oraz licencję zawodnika ważną w bieżącym roku, dokumenty te zostają zdeponowane w biurze zawodów na czas ich trw
ania ( z wyjątkiem prawa jazdy i dowodu ubezpieczenia OC ).5.3. W rundach GSMP które są jednocześnie zawodami międzynarodowymi, zawodników obowiązuje posiadanie licencji międzynarodowej oraz innych dokumentów wymaganych przepisami FIA.
5.4. Podczas podjazdów treningowych i wyścigowych, kierowcy zobowiązani są do używania pasów bezpieczeństwa, kasków ochronnych i kompletnego ubioru ognioodpornego – kombinezonu, butów skarpet, rękawic, balaklawy i bielizny, spełniających aktualne normy FIA
5.5. Każdy wypadek zawodnika wymagający leczenia szpitalnego musi być odnotowany przez Naczelnego Lekarza zawodów w książeczce zdrowia. Wpis w książeczce wymaga ponownej je aktualizacji przed n
astępnymi zawodami.Art. 14. Warunki klasyfikacji – punktacja podczas zawodów.
14.1. Do klasyfikacji w sezonie liczy się kierowca, który był sklasyfikowany w co najmniej jednej rundzie.
14.2. Do wyników końcowych w sezonie liczy się suma punktów uzyskanych we; wszystkich rundach GSMP minus jedna – jeżeli odbyło się nie więcej niż 8 rund; przy większej ilości odbytych rund odliczane są dwie.
Zwycięzcą klasyfikacji indywidualnej jest zawodnik, który uzyskał największą ilość punktów.
W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu d
ecydują następujące kryteria :ch miejsc w rundach;a) większa ilość lepszy
b) w przypadku dalszej równości pozostaje ex aequo.
14.3. W każdej z rund GSMP punkty przyznaje się:
- w klasyfikacji: generalnej i generalnej w grupach według zasady:
Miejsce |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 i dalsze |
Punkty |
20 |
15 |
12 |
10 |
8 |
6 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
- w klasyfikacji w klasach za zajęte miejsca od 1- 6 wg zas
ady;
Zajmowane miejsce: |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
6 i więcej startujących |
- punkty: |
10 |
6 |
4 |
3 |
2 |
1 |
5 startujących |
- punkty: |
6 |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
4 startujących |
- punkty: |
4 |
3 |
2 |
1 |
||
3 startujących |
- punkty: |
3 |
2 |
1 |
|||
2 startujących |
- punkty: |
2 |
1 |
||||
1 startujący |
- punkt |
1 |
Art. 15. Klasyfikacje GSMP
15.1. W GSMP prowadzone będą następujące klasyfikacje roczne:
15.2. Na zakończenie sezonu zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski według poniższych z
asad:W klasyfikacji generalnej samochodów wyścigowych (kategoria II) - Mistrz Polski
W klasyfikacji generalnej samochodów historycznych - Puchar PZM.
b) W klasyfikacji generalnej w grupach N, A, H, E, C i klasach pojemnościowych (z wyłączeniem klas N+2000, A+2000, H+2000 i F3) w zależności od ilości sklasyfikowanych zawodn
ików :- przy 6 zawodnikach - Mistrz Polski;
- przy 9 zawodnikach - Mistrz i Vice Mistrz Polski;
- przy 12 zawodnikach - Mistrz, I i II Vice Mistrz Polski.
15.3. Przyznawanie tytułów i pucharów odbędzie się w grupach i klasach w przypadku jeżeli dana grupa i klasa odbędzie się w połowie rund plus jedna tj;
przy 10 w 6 rundach
przy 9 w 6 rundach
przy 8 w 5 rundach
przy 7 w 5 rundach
15.4. Przyznane będą puchary za I, II, III miejsce w klasyfikacji zespołów sponso
rskich.15.5. Klasyfikacja zespołów sponsorskich w GSMP prowadzona jest we wszystkich rundach. Zespół stanowią wszyscy zawodnicy reprezentujący danego sponsora. Do wyniku liczą się punkty zdobyte w klasach przez maksymalnie trzech najlepszych zawodników zespołu.
15.5.1 Warunkiem zgłoszenia zespołu sponsorskiego jest posiadanie licencji sponso
rskiej. Licencja sponsorska na kraj jest wydawana przez ZG PZM pod warunkiem uzyskania zgody z macierzystego klubu kierowcy i wpłacenia do ZG PZM kwoty 300 PLN za jednego kierowcę i ważna jest ona na jeden sezon, ale nie jest równoznaczna z licencją zgłaszającego. Upoważnia ona do;Art. 16. Inne Postanowienia
Zatwierdzono na posiedzeniu GKSS dnia 09.01. 2001r.