Regulamin
Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski
na rok 2001

(wybrane fragmenty)

 

Art. 4. Dopuszczone samochody – podział na grupy i klasy.

4.1. Do startu w rundach GSMP będą dopuszczone samochody z podziałem na grupy i klasy według pojemności skokowej cylindrów:

Kategoria I

 

Grupa N-FIA

- Klasa do 1150 cm3

- Klasa od 1151 do 1600 cm3

- Klasa od 1601 do 2000 cm3

- powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie

- Klasa Fiat Seicento Sporting wg regulaminu pucharowego RSMP

Grupa A-FIA

- Klasa do 1150 cm3

- Klasa od 1151 do 1600 cm3

- Klasa od 1601 do 2000 cm3

- powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie

- Klasa Alfa Romeo 156 wg regulaminu pucharowego WSMP

Grupa H

- Klasa do 1150 cm3

- Klasa od 1151 do 1600 cm3

- Klasa od 1601 do 2000 cm3

- powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie

- Klasa markowa Fiat 126p wg regulaminu technicznego GSMP

Grupa ST-FIA

Kategoria II

Grupa E*

- Klasa do 1300 cm3

- Klasa od 1301 do 1600 cm3

- Klasa od 1601 do 2000 cm3

- F3


Grupa CN + C3 do 3000 cm3

* U W A G A: samochody dopuszczone do wyścigu po uzyskaniu przez organizatora homologacji toru dla Grupy E.

Samochody historyczne – zgodnie z regulaminem technicznym GSMP 2001.

Art. 5. Dopuszczeni zawodnicy

5.1. Do udziału w rundach GSMP będzie dopuszczona każda osoba fizyczna lub prawna posiadająca ważną licencję zawodnika RI, RII, W lub RC.

5.2. Kierowcy muszą także posiadać aktualne prawo jazdy, książeczkę samochodu, książeczkę zdrowia z aktualnym wpisem uprawnionego lekarza, oraz licencję zawodnika ważną w bieżącym roku, dokumenty te zostają zdeponowane w biurze zawodów na czas ich trwania ( z wyjątkiem prawa jazdy i dowodu ubezpieczenia OC ).

5.3. W rundach GSMP które są jednocześnie zawodami międzynarodowymi, zawodników obowiązuje posiadanie licencji międzynarodowej oraz innych dokumentów wymaganych przepisami FIA.

5.4. Podczas podjazdów treningowych i wyścigowych, kierowcy zobowiązani są do używania pasów bezpieczeństwa, kasków ochronnych i kompletnego ubioru ognioodpornego – kombinezonu, butów skarpet, rękawic, balaklawy i bielizny, spełniających aktualne normy FIA

5.5. Każdy wypadek zawodnika wymagający leczenia szpitalnego musi być odnotowany przez Naczelnego Lekarza zawodów w książeczce zdrowia. Wpis w książeczce wymaga ponownej je aktualizacji przed następnymi zawodami.

Art. 14. Warunki klasyfikacji – punktacja podczas zawodów.

14.1. Do klasyfikacji w sezonie liczy się kierowca, który był sklasyfikowany w co najmniej jednej rundzie.

14.2. Do wyników końcowych w sezonie liczy się suma punktów uzyskanych we; wszystkich rundach GSMP minus jedna – jeżeli odbyło się nie więcej niż 8 rund; przy większej ilości odbytych rund odliczane są dwie.

Zwycięzcą klasyfikacji indywidualnej jest zawodnik, który uzyskał największą ilość punktów.

W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decydują następujące kryteria :

a) większa ilość lepszych miejsc w rundach;

b) w przypadku dalszej równości pozostaje ex aequo.

14.3. W każdej z rund GSMP punkty przyznaje się:

- w klasyfikacji: generalnej i generalnej w grupach według zasady:

Miejsce

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11 i dalsze

Punkty

20

15

12

10

8

6

4

3

2

1

1

- w klasyfikacji w klasach za zajęte miejsca od 1- 6 wg zasady;

Zajmowane miejsce:

1

2

3

4

5

6

6 i więcej startujących

- punkty:

10

6

4

3

2

1

5 startujących

- punkty:

6

4

3

2

1

 

4 startujących

- punkty:

4

3

2

1

 

3 startujących

- punkty:

3

2

1

 

2 startujących

- punkty:

2

1

 

1 startujący

- punkt

1

 

Art. 15. Klasyfikacje GSMP

15.1. W GSMP prowadzone będą następujące klasyfikacje roczne:

 

15.2. Na zakończenie sezonu zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski według poniższych zasad:

  1. W klasyfikacji generalnej samochodów turystycznych (kategoria I) - Mistrz Polski

W klasyfikacji generalnej samochodów wyścigowych (kategoria II) - Mistrz Polski

W klasyfikacji generalnej samochodów historycznych - Puchar PZM.

b) W klasyfikacji generalnej w grupach N, A, H, E, C i klasach pojemnościowych (z wyłączeniem klas N+2000, A+2000, H+2000 i F3) w zależności od ilości sklasyfikowanych zawodników :

- przy 6 zawodnikach - Mistrz Polski;

- przy 9 zawodnikach - Mistrz i Vice Mistrz Polski;

- przy 12 zawodnikach - Mistrz, I i II Vice Mistrz Polski.

15.3. Przyznawanie tytułów i pucharów odbędzie się w grupach i klasach w przypadku jeżeli dana grupa i klasa odbędzie się w połowie rund plus jedna tj;

przy 10 w 6 rundach

przy 9 w 6 rundach

przy 8 w 5 rundach

przy 7 w 5 rundach

15.4. Przyznane będą puchary za I, II, III miejsce w klasyfikacji zespołów sponsorskich.

15.5. Klasyfikacja zespołów sponsorskich w GSMP prowadzona jest we wszystkich rundach. Zespół stanowią wszyscy zawodnicy reprezentujący danego sponsora. Do wyniku liczą się punkty zdobyte w klasach przez maksymalnie trzech najlepszych zawodników zespołu.

15.5.1 Warunkiem zgłoszenia zespołu sponsorskiego jest posiadanie licencji sponsorskiej. Licencja sponsorska na kraj jest wydawana przez ZG PZM pod warunkiem uzyskania zgody z macierzystego klubu kierowcy i wpłacenia do ZG PZM kwoty 300 PLN za jednego kierowcę i ważna jest ona na jeden sezon, ale nie jest równoznaczna z licencją zgłaszającego. Upoważnia ona do;

Art. 16. Inne Postanowienia

    1. Prawo do interpretacji niniejszego regulaminu zastrzega sobie Główna Komisja Sportu Samochodowego. Do kwestii nie ujętych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy Międzynarodowego Kodeksu Sportu wraz z jego załącznikami.

Zatwierdzono na posiedzeniu GKSS dnia 09.01. 2001r.