Regulamin
Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski
na rok 2000

(wybrane fragmenty)

 

 

Art. 6. Dopuszczone samochody.

6.1. Do udziału w wyścigu będą dopuszczone samochody z podziałem na grupy i klasy według pojemności skokowej cylindrów:

Kategoria I

                                                Grupa N       - Klasa do 1150 cm3

                                                                    - Klasa od 1151 do 1600 cm3

                                                                    - Klasa od 1601 do 2000 cm3

                                                                    - Klasa pucharowa Fiat Seicento Sporting

                                                                    - powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie.

 

                                          Grupa A-FIA     - Klasa do 1150 cm3

                                                                    - Klasa od 1151 do 1600 cm3

                                                                    - Klasa od 1601 do 2000 cm3

                                                                    - powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie.

 

                                                Grupa H       - Klasa do 1150 cm3

                                                                    - Klasa od 1151 do 1600 cm3

                                                                    - Klasa od 1601 do 2000 cm3

                                                                    - Klasa markowa Fiat 126p według ostatniej homologacji grupy A

                                                                    - powyżej 2000 cm3 klasyfikacja generalna w grupie.

 

                                                Grupa ST

 

Kategoria II

 

                                                 Grupa E *   - Klasa do 1300 cm3

                                                                    - Klasa od 1301 do 1600 cm3

                                                                    - Klasa od 1601 do 2000 cm3

                                                                    - F 3

 

                                                 Grupa CN + C3 do 3000 cm3

 

* U W A G A: samochody dopuszczone do wyścigu po uzyskaniu przez organizatora homologacji toru dla Grupy E.

 

6.2. W grupach N i A samochody posiadające silnik z turbodoładowaniem powinny być wyposażone w ogranicznik określony w załączniku „J” FIA.

 

Art. 9. Dopuszczanie zawodników i kierowców.

 

9.1. Każda osoba fizyczna lub prawna posiadająca licencję zawodnika RI, RII, lub W, ważną w bieżącym roku, powinna być dopuszczona do wyścigu.

 

9.2. Kierowcy muszą także posiadać aktualne prawo jazdy, książeczkę samochodu, książeczkę zdrowia z aktualnym wpisem uprawnionego lekarza, oraz licencję zawodnika ważną w bieżącym roku, dokumenty te zostają zdeponowane w biurze zawodów na czas ich trwania ( z wyjątkiem prawa jazdy ).

 

W zawodach międzynarodowych obowiązuje licencja międzynarodowa.

Każdy wypadek zawodnika wymagający leczenia szpitalnego musi być odnotowany przez Naczelnego Lekarza zawodów w książeczce zdrowia. Wpis w książeczce wymaga ponownej jej aktualizacji przed następnymi zawodami.

 

Art. 26. Klasyfikacja.

 

26.1. Klasyfikacja:

    1. umieszczania nazwy sponsora obok macierzystego klubu kierowcy (klub / sponsor) w oficjalnych wydawnictwach wyścigu;

    2. zgłaszanie zespołu do klasyfikacji zespołów sponsorskich.

Wpisowe zespołu sponsorskiego - 100 PLN / jednego kierowcę - 1 runda

 

26.2. W przypadku remisu o lepszym miejscu w klasyfikacji decydują następujące kryteria: lepszy wynik jednego z podjazdów wyścigu, w przypadku takich samych rezultatów przyznaje się ex aequo.

 

26.3. Prowadzona będzie następująca klasyfikacja:

- klasyfikacja generalna;

- klasyfikacja generalna dla każdej z grup;

- klasyfikacja w klasie pojemności skokowej zgodnie z art. 6.1.

 

Punktacja w GSMP liczy się następująco :

Punkty przyznaje się w klasyfikacji: generalnej i generalnej w grupach według zasady:

Miejsce

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11 i dalsze

Punkty

20

15

12

10

8

6

4

3

2

1

1

Punkty przyznaje się w klasyfikacji w klasach za zajęte miejsca od 1- 6 wg zasady;

 

Miejsce: 1 2 3 4 5 6 i dalsze

Art. 32. Klasyfikacja na koniec sezonu.

 

32.1. Do klasyfikacji w sezonie liczy się zawodnik który ukończył co najmniej dwie rundy.

 

32.2. Do wyników końcowych w sezonie liczy się suma punktów uzyskanych we wszystkich rundach GSMP minus jedna .

 

32.3. Zwycięzcą klasyfikacji indywidualnej jest zawodnik, który uzyskał największą ilość punktów.

 

32.4. W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decydują następujące kryteria :

a) większa ilość lepszych miejsc w rundach;

b) w przypadku dalszej równości pozostaje ex aequo.

Art. 33. Tytuły indywidualne.

 

33.1. Na zakończenie sezonu zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski według poniższych zasad:

                    a) W klasyfikacji generalnej - Mistrz Polski ( absolutny ).

b) W klasyfikacji generalnej w grupach N, A, H, E, C i klasach pojemnościowych (z wyłączeniem klas N, A, H – 2000) w zależności od ilości sklasyfikowanych zawodników :

- przy 10 zawodnikach - Mistrz Polski;

- przy 14 zawodnikach - Mistrz i Vice Mistrz Polski;

- przy 18 zawodnikach - Mistrz, I i II Vice Mistrz Polski.

c) W klasach pojemnościowych zostanie przyznany puchar za 1 miejsce przy sklasyfikowaniu na koniec sezonu min. 6 zawodników

 

33.2. Przyznawanie tytułów i pucharów odbędzie się w grupach i klasach w przypadku jeżeli dana grupa i klasa odbędzie się w połowie rund plus jedna tj;

przy 8 w 5 rundach

przy 7 w 4 rundach

przy 6 w 4 rundach

    1. . Przyznane będą puchary za I, II, III miejsce w klasyfikacji zespołów sponsorskich.

    2. Prawo do interpretacji niniejszego regulaminu zastrzega sobie Główna Komisja Sportu Samochodowego. Do kwestii nie ujętych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy Międzynarodowego Kodeksu Sportu wraz z jego załącznikami.

 

 

 

Zatwierdzono na posiedzeniu GKSS dnia 15.01. 2000r.