(wybrane fragmenty)
Art. 6. Dopuszczone samochody.
6.1. Do udziału w wyścigu będą dopuszczone samochody z podziałem na grupy i klasy według pojemności skokowej cylindrów:
Kategoria I
Grupa N - Klasa do 1150 cm3
- Klasa od 1151 do 1600 cm3
- Klasa od 1601 do 2000 cm3
- Klasa pucharowa Fiat Seicento Sporting
- powyżej 2000 cm
3 klasyfikacja generalna w grupie.
Grupa A-FIA - Klasa do 1150 cm3
- Klasa od 1151 do 1600 cm3
- Klasa od 1601 do 2000 cm3
- powyżej 2000 cm
3 klasyfikacja generalna w grupie.
Grupa H - Klasa do 1150 cm3
- Klasa od 1151 do 1600 cm3
- Klasa od 1601 do 2000 cm3
- Klasa markowa Fiat 126p według ostatniej homologacji grupy A
- powyżej 2000 cm
3 klasyfikacja generalna w grupie.
Grupa ST
Kategoria II
Grupa E * - Klasa do 1300 cm3
- Klasa od 1301 do 1600 cm3
- Klasa od 1601 do 2000 cm3
- F 3
Grupa CN + C3 do 3000 cm3
* U W A G A: samochody dopuszczone do wyścigu po uzyskaniu
przez organizatora homologacji toru dla Grupy E.
6.2. W grupach N i A samochody posiadające silnik z turbodoładowaniem powinny być wyposażone w ogranicznik określony w załączniku „J” FIA.
Art. 9. Dopuszczanie zawodników i kierowców.
9.1. Każda osoba fizyczna lub prawna posiadająca licencję zawodnika RI, RII, lub W, ważną w bieżącym roku, powinna być dopuszczona do wyścigu.
9.2. Kierowcy muszą także posiadać aktualne prawo jazdy, książeczkę samochodu, książeczkę zdrowia z aktualnym wpisem uprawnionego lekarza, oraz licencję zawodnika ważną w bieżącym roku, dokumenty te zostają zdeponowane w biurze zawodów na czas ich trwania ( z wyjątkiem prawa jazdy ).
W zawodach międzynarodowych obowiązuje licencja międzynarodowa.
Każdy wypadek zawodnika wymagający leczenia szpitalnego musi być odnotowany przez Naczelnego Lekarza zawodów w książeczce zdrowia. Wpis w książeczce wymaga ponownej jej aktualizacji przed nastę
pnymi zawodami.
Art. 26. Klasyfikacja.
26.1. Klasyfikacja:
Zawodnik wykluczony z zawodów za odstępstwa techniczne choćby w jednej rundzie, nie może ubiegać się o tytuł mistrzowski w żadnej dyscyplinie samochodowej w tym sezonie, oraz nie może być przedstawicielem zawodników we władzach.
Klasyfikacja zespołów sponsorskich w GSMP prowadzona jest we wszystkich rundach. Zespół stanowią wszyscy zawodnicy reprezentujący danego sponsora. Do wyniku liczą się punkty zdobyte w klasach przez maximum trzech najlepszych zawodników zespołu.
Warunkiem zgłoszenia zespołu sponsorskiego jest posiadanie licencji sponsorskiej.
umieszczania nazwy sponsora obok macierzystego klubu kierowcy (klub / sponsor) w oficjalnych wydawnictwach wyścigu;
zgłaszanie zespołu do klasyfikacji zespołów sponsorskich.
Wpisowe zespołu sponsorskiego - 100 PLN / jednego kierowcę - 1 runda
26.2. W przypadku remisu o lepszym miejscu w klasyfikacji decydują następujące kryteria: lepszy wynik jednego z podjazdów wyścigu, w przypadku takich samych rezultatów przyznaje się ex aequo.
26.3. Prowadzona będzie następująca klasyfikacja:
- klasyfikacja generalna;
- klasyfikacja generalna dla każdej z grup;
- klasyfikacja w klasie pojemności skokowej zgodnie z art. 6.1.
Punktacja w GSMP liczy się następująco :
Punkty przyznaje się w klasyfikacji: generalnej i generalnej w grupach według zasady:
Miejsce |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 i dalsze |
Punkty |
20 |
15 |
12 |
10 |
8 |
6 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
Punkty przyznaje się w klasyfikacji w klasach za zajęte miejsca od 1- 6 wg zasady;
Miejsce: 1 2 3 4 5 6 i dalsze
6 i więcej startujących - punkty 10, 6, 4, 3, 2, 1.
5 startujących - punkty 6,
4 startujących - punkty 4, 3, 2, 1.
3 startujących - punkty 3, 2, 1.
2 startujących - punkty 2, 1.
1 startujący - punkty 1.
Art. 32. Klasyfikacja na koniec sezonu.
32.1. Do klasyfikacji w sezonie liczy się zawodnik który ukończył co najmniej dwie rundy.
32.2. Do wyników końcowych w sezonie liczy się suma punktów uzyskanych we wszystkich rundach GSMP minus jedna .
32.3. Zwycięzcą klasyfikacji indywidualnej jest zawodnik, który uzyskał największą ilość punktów.
32.4. W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decydują następujące kryteria :
sc w rundach;a) większa ilość lepszych miej
b) w przypadku dalszej równości pozostaje ex aequo.
Art. 33. Tytuły indywidualne.
33.1. Na zakończenie sezonu zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski według poniższych zasad:
a) W klasyfikacji generalnej - Mistrz Polski ( absolutny ).
b) W klasyfikacji generalnej w grupach N, A, H, E, C i klasach pojemnościowych (z wyłączeniem klas N, A, H – 2000) w zależności od ilości sklasyfikowanych zawodników :
- przy 10 zawodnikach - Mistrz Polski;
- przy 14 zawodnikach - Mistrz i Vice Mistrz Polski;
- przy 18 zawodnikach - Mistrz, I i II Vice Mistrz Polski.
c) W klasach pojemnościowych zostanie przyznany puchar za 1 miejsce przy sklasyfikowaniu na koniec sezonu min. 6 zawodników
33.2. Przyznawanie tytułów i pucharów odbędzie się w grupach i klasach w przypadku jeżeli dana grupa i klasa odbędzie się w połowie rund plus jedna tj;
przy 8 w 5 rundach
przy 7 w 4 rundach
przy 6 w 4 rundach
. Przyznane będą puchary za I, II, III miejsce w klasyfikacji zespołów sponsorskich.
Prawo do interpretacji niniejszego regulaminu zastrzega sobie Główna Komisja Sportu Samochodowego. Do kwestii nie ujętych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy Międzynarodowego Kodeksu Sportu wraz z jego załącznikami.
Zatwierdzono na posiedzeniu GKSS dnia 15.01. 2000r.